משכנתא על נכס קיים

איך מקבלים משכנתא על נכס קיים

אם בעבר היינו יכולים לראות אנשים אשר רוכשים את דירת המגורים שלהם תוך תשלום מיידי של עלות הדירה. נדמה שכיום הדבר הופך להיות נדיר יותר ויותר. מחירי הדירות שלא מפסיקים לעלות ומצוקת הדיור הקשה גורמים לאנשים לקחת הלוואות ענק בדמות משכנתאות בשביל לשלם את סכומי הכסף העצומים הנדרשים בשביל לרכוש דירה נורמלית. בשביל לקבל את הלוואת המשכנתא יש לפנות אל הבנקים השונים או אל גופים פרטיים אשר מספקים הלוואת משכנתא, ולקבל הצעות שונות בנוגע לקבלת משכנתא. אמנם, בשביל לקבל משכנתא יש צורך בשעבוד של נכס אשר מהווה ביטחון עבור הבנק למקום ממנו יוכל לפרוע במקרה בו הלווה יפסיק לשלם את תשלומי המשכנתא.

משכנתא על נכס קיים

האם ניתן לקחת משכנתא על נכס קיים?

בעבר עבור רכישת דירה היה ניתן לשעבד נכס קיים ולקחת בעזרתו משכנתא על דירה אחרת. אמנם, לפני מספר שנים בנק ישראל שינה את ההנחיות כך שכאשר אתם פונים אל הבנקים הם לא יאפשרו לכם לקבל משכנתא על נכס קיים, אלא אם כן קיבלתם אישור עקרוני למשכנתא עוד לפני כניסת החוק לתוקפו. אמנם, אל דאגה – אצל גופים פרטיים אשר מעניקים הלוואת משכנתא תוכלו לקבל משכנתא על נכס קיים, כך שהנכס יהיה משועבד עבור פירעון ההלוואה, ותוכלו לרכוש את הדירה שאתם רוצים, בדיוק כפי שהיה נפוץ אצל הבנקים עד לפני כמה שנים.

מה כדאי לדעת לפני נטילת משכנתא על נכס קיים?

כמו בכל נטילת משכנתא, ובעצם בכל הלוואה עם ריבית שלוקחים, הדבר החשוב ביותר הוא כמובן גובה תשלומי הריבית. בשביל לוודא שאתם מקבלים את ההצעה הטובה והמשתלמת ביותר עבורכם, כדאי מאוד לערוך סקר שוק אשר בוחן את גובה תשלומי הריבית ושאר התנאים הקשורים בהצעת המשכנתא, בשביל להיות בטוחים שאתם בוחרים בגוף שיעניק לכם את התנאים המשתלמים ביותר ואחוזי הריבית הנמוכים ביותר. לא פעם, השקעה של כמה ימים בעת נטילת המשכנתא, בברורים שנעשים כפי שצריך, יכולה לחסוך בתשלומי המשכנתא סכומי כסף גבוהים מאוד, שלאורך זמן יכולים להיות משמעותיים מאוד עבור מצבו הכלכלי של הלווה.