משכנתא לרכישת דירה נוספת

לוקחים משכנתא לרכישת דירה נוספת

ישראלים רבים מחפשים לעתים אחר משכנתא לרכישת דירה נוספת. בדרך כלל זה יהיה עבור אנשים המחפשים לשדרג את הדירה שלכם לדירה גדולה, מרווחת וטובה יותר או כדי לרכוש דירה להשקעה ולהשכיר אותה כדי שדמי השכירות ישלמו את המשכנתא השנייה שלה. לעתים אותם אנשים עדיין ישלמו את המשכנתא על הדירה הראשונה שלהם ולעתים יהיו אלה משקיעים או בעלי משפחות שכבר סיימנו לשלם את המשכנתא הראשונה (או שלא היה להם אחת כזו) וכעת פשוט רוצים משכנתא לדירה נוספת לצורך השקעה.

משכנתא לרכישת דירה נוספת

הבדלים בין משכנתא לדירה ראשונה לבין משכנתא לדירה נוספת:

כאמור יש הבדלים בין התנאים למשכנתא לדירה ראשונה ובין התנאים למשכנתא לדירה נוספת. התנאי אולי העיקרי שכדאי לדבר עליו הוא כמובן גובה ההון האישי הנדרש לצורך קבלת משכנתא לדירה. כאשר מדובר בדירה הראשונה בדרך כלל ההון האישי הנדרש הוא כ-25% מערך הנכס. במסגרת תוכניות שונות לעתים אפילו פחות מכך. כאשר מדובר בדירה נוספת יכול להיות מדובר בדירה שנייה, שלישית או מעבר לכך – ההון האישי הנדרש הוא 50% מערך הנכס. כלומר שאם הדירה הנוספת עולה כ-מיליון שקלים תצטרכו להביא מהבית הון אישי של חצי מיליון שקלים. במידה ומצבכם הכלכלי תקין כמובן תוכלו לקבל חצי מיליון שקלים נוספים במסגרת משכנתא לרכישת דירה נוספת וביחד עם ההון האישי שלכם לרכוש את הדירה.

האם ניתן למשכן את הדירה הקיימת עבור הון אישי?

נכון להיום אפשר למשכן את הנכס הקיים שלכם לצורך קבלת משכנתא שכנגד השעבוד ועד למקסימום האפשרי המותר. כלומר אם הדירה הקיימת שלכם שווה 2 מיליון שקלים לדוגמה ונותרה לכם משכנתא של מיליון שקלים, הרי שתוכלו לקבל בדרך כלל תוספת משכנתא של חצי מיליון שקלים (עד 75% מערך הנכס הנוכחי). עם הכסף הזה תוכלו להשתמש כהון אישי למשכנתא לדירה נוספת. חוק זה עשוי להשתנות בכל רגע כיוון שאנשים רבים שניסו לנצל את המינוף הכלכלי הנהדר בישראל נקלעו למצב של חובות גדולים שלא יכלו לצאת מהם ולכן ייתכן וחוק חדש יגביל זאת בקרוב. עם זאת עדיין תוכלו לבחון משכנתא לרכישת דירה נוספת אם יש ברשותכם ההון האישי הנדרש.